Hip Hops Resurrection

by Kata-Clistic

/
  • Immediate download of 13-track album in the high-quality format of your choice (MP3, FLAC, and more). Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.

     name your price

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.

about

My first 13 beats ive ever made. If you like hip hop i can guarantee there will be at least one song you will like. I have tried many different hip hop sub genres.

credits

released 01 February 2014

Beats: Kata Clistic aka K Clip aka Cat Clism aka Kata Clip.

tags

license

all rights reserved

feeds

feeds for this album, this artist

about

Kata-Clistic WA, Australia

KataClistic began fucking around when i made my first beat i was to use the name of cataclysm and spelt it wrong as fuck. I then continued to use it as Kata Clistic and release more hip hop beats. I have made thirteen beats now which are all FREE for DOWNLOAD. Download them, download the album, subscribe on youtube and follow on sound cloud. ... more

contact / help

Contact Kata-Clistic

Download help

Track Name: Black Moon - War Zone (Kata Clistic Remix)
Buckshot:
Got a call one late night from my nigga Thor
Tellin me Buckshot get ready prepare for war
On the streets I peep em in the swarm technique
So me and my peoples swarm wit heat
When this beef rule number one is dont panic
In the situation where niggas got automatics
And they bustin off
Im about to toss a couple of shots
And bust back at niggaz in parking lots
Even though its dark I know they comin for me
Slowly like a slow leak water dummy
Is you gone bust or is you gone hesitate
Gwone hesitate my niggaz bust and never wait
Nigga its on the war zone set to be loose
In a couple of minutes put the gun inside your goose
Rock:
We got adeen souljahs runnin wit us
Either run wit us or run into us
Claimin its beef but its love when we at your door
Boy you asked for it you want beef well heres waaaar
5Ft:
Take a closer look at who ya see
No its not a mirage its the Five F-T
Finally here to make my mark
Rhymes in out of the dark in my fatigue wit the dutch
Spark still not
Givin a fuck pull in again and make you do a semi to a tuck
What now your funeral parlor is packed
Everybody vestin on back
All your peoples ready to react
But they not ready for war
Another rest in peace sign blessin your mans name on the side wall
Last man stands last mans to make the call
First man plans first man stand and brawl
And plus Im aiming at yall
Forever bringin in the dominant at 5 foot tall
Rock:
We got adeen shorties runnin wit us
Either run wit us or run into us
Claimin its beef but its love when we at your door
Boy you asked for it you want beef well heres waaaar
Buckshot:
Through the dusty wind
I must be in
At night move-a quickly on your new mission
Cold-hearted motherfuckers started actin up
Wanna step to Buck load up and get my face cut
For what, a couple of props
Niggas wanted a couple of shots
And dead off the whole block
And put the static up another notch
But peep them fake niggaz by the flocks
They never bust glocks
They front first
Before my niggaz ask you what you want first we bust first
Too many niggaz thirst
Streets aim at me
Bitches throw game at me its a war inside my head but I stay nappy
And my mind-set said to blow
Cuz if the streets is watching, Ima let the streets know
I live by the rule
The rule-a regulate the street survival
Live by the street bible
Guerilla tactics move swiftly through the trees
Fuckin up the head of my enemies
Rock:
We got adeen thugs runnin wit us
Either run wit us or run into us
Claimin its beef but its love when we at your door
Boy you asked for it, you wanted beef well heres waar
We got my MFC wit us
Either run wit we or run into us
Claimin its beef but its love when we at your door
Boy you asked for it, you want beef well heres waar
Track Name: Jay Z, Amil & Ja Rule - Can i Get a? (K Clip Remix)
Can I hit in the MORNIN
without givin you half of my dough
And even worse if I was broke would you WANT ME?
If I couldn't get you finer things
like all of them diamond rings bitches KILL FOR
would you STILL ROLL?
If we couldn't see the sun risin off the shore of Thailand
would you RIDE THEN, if I wasn't DRIVIN?
If I wasn't ah, eight figure nigga by the name of Jigga
would you come around me or would you clown me?
If I couldn't flow futuristic would ya
put your two lips on my wood and kiss it - could ya
see yourself with a nigga workin harder than 9 to 5
contend with six, two jobs to survive, or
do you need a BALLA? So you can shop and tear the MALL UP?
Brag, tell your friends what I BOUGHT YA
If you couldn't see yourself with a nigga when his dough is low
Baby girl, if this is so, yo..

[Chorus: x2]

[Jay-Z] Can I get a FUCK YOU
to these bitches from all of my niggaz
who don't love hoes, they get no dough
[Amil] Can I get a WOOP WOOP
to these niggaz from all of my bitches
who don't got love for niggaz without dubs?

[Amil] Now can you bounce wit me, uhh
[Jay-Z] Bounce wit me, bounce wit me
Can ya can ya can ya bounce wit me, bounce wit me
[Amil] Uh uh.. Major Coins, Amil-lion
[Jay-Z] Bounce wit me, bounce wit me
[Amil] Uhh, yo bounce wit me
[Jay-Z] Can ya can ya can ya bounce wit me, bounce wit me
[Amil] Yeah, uh-uh uh uh

[Verse Two: Amil]

You ain't gotta be rich but FUCK THAT
How we gonna get around your BUS PASS
Fo' I put this pussy on your mustache
Can you AFFORD ME, my niggaz breadwinners, never corny
Ambition makes me, so horny
Not the fussin and the frontin
If you got nuttin, baby boy, you betta
"Git Up, Git Out and get somethin" Shit!
I like a, lot of P-rada, Alize and Vodka
Late nights, candlelight, then I tear the cock up
Get it up I put it down erytime it pop up, huh
I got to snap em, let it loose, then I knock ya
Feel the juice, then I got ya, when you produce a rocka
I let you meet momma and introduce you to poppa
My, coochie remains in a Gucci name
Never test my patience nigga, I'm high maintenance
HIGH CLASS, if you ain't rollin, bypass
If you ain't holdin, I dash yo

[Chorus]

[Jay-Z] Now can you bounce for me, bounce for me
[Ja] Uhh
[Jay-Z] Can ya can ya can ya bounce wit me, bounce wit me
[Ja] Uhh!
[Jay-Z] Gi-gi-gi-geyeah-geyeah
[Jay-Z] Can ya bounce wit me, bounce wit me
[Ja] UHH!
[Jay-Z] Gi-gi-gi-gi can ya bounce wit me, bounce wit me
[Ja] Uhh! Yeah

[Verse Three: Ja (Rule)]

It ain't even a question
how my dough flows, I'm good to these bad hoes
Like my bush wet and undry like damp clothes
What y'all niggaz don't know, it's eazy, to pimp a hoe
Bitches betta have my, money fo' sho'
Before they go, runnin they mouth, promotin half
I be dickin they, back out, go 'head, let it out
I fucks with my gat out, bounce and leave a hundred
Makin em feel, slutted even if they don't want it
It's been SO LONG
since I met a chick ain't on my tips but then I'm
DEAD WRONG, when I tell em BE GONE
So HOLD ON to the feelin of flossin and platinum
cause from NOW ON, you can witness Ja the I-CON
with hoodies and TIMBS ON, cause I thugs my bitches
VeVe, studs my bitches, then we rob bitch niggaz
I'm talkin bout straight figures if you here, you wit us
If not Boo, you know what, I still fucked you

[Chorus]

[Jay-Z]
Now can you bounce wit me, bounce wit me
Ge-gi, ge-gi-gi-gi bounce wit me, bounce wit me
Wit me wit me wit me bounce wit me, bounce wit me
Bounce, bitch, bounce.. wit me wit me wit me wit me
Can ya bounce wit me wit me
Ge-gi, uh-huh uh-huh uh-huh uh-huh
Uh-huh uh-huh uh-huh uh-huh uh-huh uh-huh uh
Can ya bounce wit me bounce wit me
Geyeah
Track Name: Nas - Hate Me Now (K Clip Remix)
It's been a long time, been a long time comin
Looks like the death of me now
But you know, there's no turning back now
This is what makes me - this is what I am

[Puff] Feel me? Let's go

[Base Chorus: Puff Daddy]
You can hate me now.. but I won't stop now..
Cause I can't stop now.. you can hate me now..
But I won't stop now.. cause I can't stop now..
You can hate me now.. you can hate me NOWWWW..

[1st Chorus: add Nas after each pause]
Q.B., real niggas, Bravehearts, c'mon

[1st Chorus: after Nas add Puff Daddy ad lib]
Well you hate me I'm gon' hate you too
It's as simple as that
Die motherfucker die motherfucker die
You don't give a fuck I don't give a fuck
Go down any way you want it to go down (do it now)
Weak, jealous motherfuckers (do it now, do it now)
Fuck y'all!

[Verse 1]
Don't hate me, hate the money I see, clothes that I buy
Ice that I wear, clothes that I try, close your eyes
Picture me rollin, sixes, money foldin
Bitches honies that swollen to riches, Nas get in ya
Most critically acclaimed Pulitzer, prize winner
Best storyteller thug narrator my style's greater
Model dater, big threat to a lot of you haters
Commentators ringside try watchin my paper
Almost a decade, quite impressive
Most of the best is in the essence
for this rap shit that I stand for
Expandin more to the big screen, Bill Gates dreams
But it seems you'd rather see me in jail with state greens
Want me off the scene fast, but good things last
like your favorite MC still makin some mean cash
First rapper to bring a platinum plaque, back to the projects
but you still wanna hate, be my guest, I suggest

[Puff Daddy]
Money is power motherfucker
I got millions of thugs on salary, bitch (do it now)

[Base Chorus]

[2nd Chorus: add Puff Daddy after each pause]
I won't stop
I can't stop
You can hate me
I hate you too
You can hate me now..
You can hate me now..

[Nas] Do it now, I told you do it now
[Puff] Let's go

[Verse 2]
You wanna hate me then hate me; what can I do
but keep gettin money, funny I was just like you
I had to hustle hard never give up, until I made it
Now y'all sayin that's a clever nigga, nuttin to play with
Hate on me, I blew but I'm the same ol G
People warn me, when you're on top there's envy
Took my niggas out the hood, but you doubt on us
Sayin we left the hood but can't get it out of us
My bad, should I step out my shoes, give 'em to you?
Here's my cars and my house, you can live in that too
Criticize when I flow for the streets, hate my dress code
Gucci this, Fendi that, what you expect hoe?
Nickname Esco', took this game to its threshold
Best flow I bet the whole U.S. know
Try to make it like you the realest, but who the illest?
Think we all know the answer to that, cause niggas feel this right

[Puff Daddy]
You think I'ma come this far, and let you niggas stop me now?
I hate you too!! (Do it now!)

[Base Chorus]

[3rd Chorus: add Puff Daddy after each pause]
I won't stop
I can't stop
You can hate me
I hate you too
You can hate me now..
You can hate me now..

[Puff] I like this.. I like the way this feels

[Verse 3]
It's a thin line between paper and hate
friends and snakes, nine millis and thirty-eights
Hell or the pearly gates; I was destined to come
Predicted, blame God, he blew breath in my lungs
Second to none, wicked turn wives to widows
Shoot through satin pillows, the desolate one
Took a little time to claim my spot
Chairman of the board until this game stop, and I side with the Lord
Ride for the cause while drivin niggas shot at my doors
Plottin I'm sure to catch me with they glocks to my jaws
Tried, stickin me up, but I flipped on these ducks (you tried)
Instead of me, ambulances were picking them up (that's what you get)
Niggas fear what they don't understand, hate what they can't conquer
Guess it's just the fury of man
Became a monster, on top of the world, never fallin
I'm as real as they come, from day one, forever ballin
C'mon

[Puff Daddy]
You ain't never seen a nigga like me, ever in your life
And that's what you can't understand!

[Base Chorus]

[4th Chorus: start w/ Puff Daddy, then after each pause]
You can hate me now
I won't stop
I can't stop
You can hate me
I hate you too
You can hate me now..
You can hate me now..

[Puff] You can hate me now
[Nas] C'mon niggas
[Puff] But I won't stop now
[Nas] Do it now! Get this shit over with
[Puff] But I won't stop now..
[Nas] It ain't gon' never stop niggas
[Puff] I can't stop..
Track Name: Artifacts - Art of Facts (Kata Clistic Remix)
As Mellow Max passes the blunts to Skully
We're about to come get nutty up in here
Artifacts, nine-six tricks, Sean J. with the beat
Complete with the Artifact techniques

I like to rip off mics and clock off dice that roll funny
Gettin' blunted off somebody's hoe money
Honies beepin' for me for cheese, ease back
Please keep that weave intact, best believe that Tamer D'll be back

Get the weed sacks relax, fuck a flick from Blockbuster
I'ma touch ya, provin' who got the bomb like Russia
Friendly neighborhood rap hood with goods
Could it be? Yes, no question

Now let's start up the session, kick a rap out 'til I black out
Check out when I wreck out, throwin' backs out, laughin' out loud
When niggaz crap out, me I want more G's than the LAPD
From when I wrote my first rhyme in eighty-three

With each speech released I reach mad blocks
Analyzin' more spots than Matlock, now I got this rappin' shit on padlock
You only half-rock, my shit returns like resurrections in religion
Was fuckin' with the fact we only bullshittin'

Yo El, Sinister Brick City minister

One two, yo, start takin' notes, statin' all quotes
Niggaz couldn't see me through an optometrist scope
Open, by the rhythm MC's that's hardest
New Jerusalem, Artifacts be the oddest

Main target, crews who think they bringin' the news
Who's this? Kickin' in your Benz-y box crisp
As long as the Boom Skwad is hearing me clear
There ain't another rapper here that's gonna G this year
(Yeah)

Lyric for lyric we exhibit mass appeal, stayin' Real like Erick Sermon
Drunk off the funk like it was bourbon, rollin' up Big Willie like Suburban
Blazers make a wager, tamer blows up like a pager
Makin' you wake up early, tell your girlie turn my tape up

Wait up, let me lace up the place like boots
Make loot and proceed to rock like Roots
I tear the roof off and when I fuck don't take my boots off
I shoot from the lip and make your nose glow like Rudolph

You soft, so let me hit you off with all the hardness
Artifacts shit, we got the hard shit regardless
Punks pop junk, Tame and the Sensai leave 'em all beat

Many ask how I be makin' up my shit
Like the format and how it don't match or fit
I just, dig into the X-Files of styles
Hittin' while you're missin' I'll prove that the child

Be on the different angles, strangle those who wanna tangle
With the Flexi, with the Technique ripper
El the Sensai what the men say in the back?
Thinkin' that we can't battle rap in combat

Cease that, realize that the Facts don't mess
Around when we bless sounds down for any test
So bring your nine and your vest
'Cause when you step to these men, your plan best to be correct

Interject with intellect, each step steady
Dissin' those who pose with beef that's petty
Who wanna battle? No one
Track Name: DMX & Mobb Deep - GOD part 3 (Kata Clistic Remix)
Uh, uh, uh all you catz don't know

Yeah baby, shit's about to jump off and
Lookin' for the bus to bring in my man from up north
Been like three years since when got knocked
Since he got caught
Punked up like five new blocks, holding down for it
Kept a nigga straight with money in the books
And them bitches is crooks who look out for other crooks
Took him shopping, money in his pocket is straight
Dropped him off at the wife's crib after we ate
Our estate was the next move for me
Had to make that nigga chill for at least two to three months
Cause when it's on, it's on
He didn't care
It's like slow down baby
The money ain't going nowhere
Keep in touch though and show how much your ass is with it
The dope flow is there and in a minute you can get it (come on)
You gotta watch a nigga just coming home in a game
Cause on the low we may just be trying to go against the grain

QBC, sip lime Bacardi
Heavy on the wrist, cube-link, my ice rink
Drama we bring, yeah that's a small thing (Repeat x2)

I never figured this nigga would pull this shit that he pulled
What is strange is the change that niggas go through
When they're locked down and really can't hack it
A motherfucker like me handles a bid like a jacket
Strap it on my back, niggas ain't built like me
And by the end, niggas was like "Yo, why you killed Mike, D?"
Wasn't me, but yeah he had it coming to him
Used to be my dog, so I let my cousin do him
Sent him out of state with like half a brick down to my spot in VA
Cause the money comes quick
Half of that got fucked up before I even got the check in on him (damn)
But things happen so I really wasn't wreckin' on him (damn)
Got him up out of there and sent him down a little further
Ain't heard from him in two months, murder, murder
And from the next flight thinking I might have to steal something
This hungry shit will make a nigga wanna kill something (come on)

QBC, sip lime Bacardi
Heavy on the wrist, cube-link, my ice rink
Drama we bring, yeah that's a small thing (Repeat x2)

Alright now, pay attention to the crime rhyme Houdini P
Keeping you niggas in perspective
Mobb, representative, call me the specialist
Professional, professor at this rap science
Up in the laboratory, that's why your small rhymes bore me
Your store bought rap ain't shit, my category
Is that of an insane man who strike back
I draw first blood, it's over with, and that's that
You wanna square off, forsake and slice that cat
You get slashed, from back of your head, to ass crack
Searching for signs of the end, well I am that
Which bring, apocalypse to this game called rap
Not a game but quite serious and yo in fact
You'll be running for dear life so far you might fall off the map
Fucking with P, you need the gat
At least you have the opportunity to bust back
Fresh out the motherfucker pack a rare world premier
Shook individual bounce in blind fear
Scared to death niggas fall to they worst fear
Horror tales in Braille, for vision impaired
You looking for P, well you can find him everywhere
In a project near you, I'll be right there
I was brought up and taught to have no fear (now)
Live wire niggas they behind me in the rear (now)
Cowardly hearts, step aside, stand clear (clear)
My bloodthirsty niggas got they eyes on you (you)
QBC, lime Bacardi, Godather Pt. III
On some hashish, to Embassy Suite, crash your party
Track Name: Funkdoobiest - Hip Hop Music (Kata Clistic Remix)
Unkown
Track Name: Jurassic 5 - Linguistics (Kata Clip Remix)
Linguistics
Language think quick
Killed it, loved life and lived it
We twist it then shape and shift it (come on)
We gifted, young black with earrings
We provide to keep the party live
We strive to be wise and enterprise
Socialize, dip but never die
Set the bomber, keep our eyes on the prize, yo

Stay on top of this
See if you can follow this
Drink and swallow this
Eat from the hollow tips
(bom-bom-bom)
Bounce rock skate with the quickness
Shake your hip to this
Tell me if you feeling this
If you are
Let me know who you are
Turn it up real loud let it beat in your car
I'm the best by far like my man Omar
Make it real loud noise
Let me hear where you are

[Chali 2na]
Yo swinging the axe
Slapped quick
Match words
Cracks like chopstick
Hot spit
Lyrical packed with content
Never you had a empty con run
Musical bomb threat
Offset your defence
Number one competitor better than we six
Better than we set
Some of you brothers sound repetitive
Reached stressed cuz we blessed

[Chorus]
Linguistics
Language think quick
Killed it, loved life and lived it
We twist it then shape and shift it
We gifted, young black with earrings
We provide to keep the party live
We strive to be wise and enterprise
Socialize, dip but never die
Set the bomber, keep our eyes on the prize, yo

Reverse the rhetoric
Y'all need a sedative
My style superlative
You more murderous
You know you heard of this
J5 sickness bump it when you lift it
Put us on your wish list
We make it hot since we this the docks
Here we are we serious
Yo know what we got, shit
Hot heat (DJ Dez beat)
J5 break the streets
Vibrate the streets so please press repeat

Crazy rhythms in the doorway
I'll go my way you'll go your way
Ahh yeah!
Th-throw your hands high for the crew J5
Here'e where were have a sure thing
I'm too high brown you're too low down
Ahh yeah!
Th-throw your hands high for the crew J5

Yo!
My poeticness
Fly into etiquette
Dress elegant
Never talkin' arrogant
We get together
With our inner city relative
With no embarrassment I tell you where the party is
You gotta be high groove and live
Hold your hands high for the crew J5
Variety the pedigree
Old school melody
Bomb what you tellin' me
You feelin' it
Let it be

[Chorus]
Linguistics
Language think quick
Killed it, loved life and lived it
We twist it then shape and shift it
We gifted, young black with earrings
We provide to keep the party live
We strive to be wise and enterprise
Socialize, dip but never die
Set the bomber, keep our eyes on the prize, yo
Track Name: Kool G Rap - Ill Street Blues (Kata Clistic Remix)
I'm right in front of my front steps thinking of a plan
Looking like Raggedy Ann, no dough in hand, kicking a can
Thinking of a plot to pull some bank in
Because I'm dead and stinking
Soles on my shoes winking, t-shirt is shrinking
Soon I see some ties and my eyes open wide quick
Who's that with you, chick? Bill Blass my sidekick
What's up, black? Give his hand a smack
Then up pulls a Cadillac, yo baby we'll be back
Jumped right on inside, not too many people saw us
Thinking about who gotta get robbed because the mob got a job for us
The drove us down to this other section
Of town where the clowns there be paying for protection
The want us to send a message to Jimmy the bartender
Lend a friend the money, next you're ripping off his car fenders
He's coming up short cause he snorts
Coke, dope, nope, and hope he don't get caught
He owes some Benjamin Franklins, every last bit of em
But Jimmy's pockets are empty, so now we gotta get rid of him
But Jimmy's wife is with him and they don't want to involve her
Hopped out the back seat they gave me a revolver
Blass, you distract him while I go and whack him
Entered through the back side of the bar and then attacked him
He's screaming for his life, reaching for his wife
Shot him in the back of the head and shanked him with a knife
And that goes for anybody who's gotta pay they dues
You lose, cause I got the Ill Street Blues

Chorus:
You lose, cause I got the Ill Street Blues (repeat 4x)

Suckers I clobber, because my town is full of cops and robbers
You're not promised tomorrow in this Little Shop of Horrors
So I got to get with the business and hit quick
Moneygrip's pocket's looking thick so I stick slick
Hold it right here, hands in the air, I know you got the loot
Or better yet, face down on the ground, empty your pockets troop
Hit the deck, I got the Tec right on your neck
And I expect to make a buck to heck with a traveler's check
But if a vic' tries to choke me
I'll have to smoke him like I'm Smokey the Bear, so okie dokie
Goodbye, or bon voyage, have a good journey
Don't even try begging for your life, that don't concern me
So to the next weasel that freezes
Your begging and your pleases only getting your closer to meeting Jesus
Yeah, I shake a schmuck just to make a buck
Then I break a duck and if the duck gotta get bucked then I don't give a fuck
Hyper as a sniper piping niggas like a plumber
Cold vicking and sticking up the ones that run the numbers
Or even a bigger score, the lady in the liquor store
Go inside then kick in the door, pull her then I'm stickin her for
Money or your life, honey hurry and choose
You lose, because I got the Ill Street Blues

[Hook]

Extra extra read all about it in the papers
The boss tried to rape us, so we tossed him off the skyscraper
Because he pulled some other people to try and hit us
Get us, but none of them did us, he must be trying to kid us
But that's dead, I'll thank God in the red, 'cross the bread borders
So nobody can short us, he fled down to headquarters
Ready to put some work in, we're not a lazy crew, we'll do a job or two
But yo, the man can't even stick me with some Crazy Glue
Ready to tore him even more because she saw him
We took out all the lookouts in the front and kicked his door in
What's up snake, why'd you violate?
Because I'm a hossa (What's that?)
Yo, that's a pig that don't fly straight
Getting ready to jab him, I grabbed him by the necktie
Homie tried to get fly, and swing I gave him a decked eye
You know the evil that men do, hell is where the men go
We snatched him by his hands and feet and threw him out the window
Up, up, and away cause I don't play, clown
Buck, buck, buck, take that with you on the way down
I'm hoping you got springs and wings on your shoes
But you lose, because I got the Ill Street Blues
Track Name: Nas - Ether (Kata Clistic Remix)
(I) Fuck with your soul like ether
(Will) Teach you – the king – you know you
(Not) God's Son across the belly
(Lose) I prove you lost already

[Verse 1]
Brace yourself for the main event, y'all impatiently waiting
It's like an AIDS test – what's the result? Not positive
Who's the best? Pac, Nas and B.I.G
Ain't no best – East, West, North, South, flossed out, greedy
I embrace y'all with napalm, blowed up, no guts left, chest/face gone
How could Nas be garbage? Semi-autos at your cartilage
Burner at the side of your dome, come out of my throne
I got this locked since 9-1
I am the truest; name a rapper that I ain't influenced
Gave y'all chapters but now I keep my eyes on the Judas
With Hawaiian Sophie fame, kept my name in his music

[Hook]

[Verse 2]
I've been fucked over, left for dead, dissed and forgotten
Luck ran out, they hoped that I'd be gone, stiff and rotten
Y'all just piss on me, shit on me, spit on my grave
Talk about me, laugh behind my back but in my face
Y'all some well wishers, friendly acting, envy hiding snakes
With your hands out for my money, man, how much can I take
When these streets keep calling, heard it when I was sleep
That this Gay-Z and Cock-a-Fella Records wanted beef
Started cocking up my weapon, slowly loading up this ammo
To explode it on a camel and his soldiers
I can handle this for dolo and his manuscript just sound stupid
When KRS already made an album called Blueprint
First Biggie's your man, then you got the nerve to say
That you better than B.I.G, dick-sucking lips
Why don't you let the late, great veteran live

[Interlude]
I... will... not... lose
God's son across the belly, I prove you lost already
The king is back, where my crown at
Ill Will rest in peace, let's do it niggas

[Hook]

[Verse 3]
Y'all niggas deal with emotions like bitches, what's sad is I love you
Cause you're my brother, you traded your soul for riches
My child, I've watched you grow up to be famous
And now I smile like a proud dad, watchin' his only son that made it
You seem to be only concerned with dissing women
Were you abused as a child, scared to smile, they called you ugly
Well life is harsh; hug me, don't reject me
Or make records to disrespect me, blatant or indirectly
In '88 you was getting chased through your building
Calling my crib and I ain't even give you my numbers
All I did was gave you a style for you to run with
Smiling in my face, glad to break bread with the God
Wearing Jaz chains, no Tecs, no cash, no cars
No jail bars Jigga, no pies, no case
Just Hawaiian shirts, hanging with little Chase
You a fan, a phony, a fake, a pussy, a Stan
I still whip your ass, you thirty-six in a karate class
You Tae-bo ho, tryna work it out, you tryna get brolic
Ask me if I'm tryna kick knowledge
Nah, I'm tryna kick the shit you need to learn though
That ether, that shit that make your soul burn slow
Is he Dame Diddy, Dame Daddy or Dame Dummy?
Oh, I get it, you Biggie and he's Puffy
Rocafella died of AIDS, that was the end of his chapter
And that's the guy y'all chose to name your company after?
Put it together, I rock hoes, y'all rock fellas
And now y'all try to take my spot, fellas
Feel these hot rocks fellas, put you in a dry spot, fellas
In a pine box with nine shots from my Glock, fellas
Foxy got you hot, cause you kept your face in her puss
What you think, you getting girls now cause of your looks
Ne-gro please, you no mustache having
With whiskers like a rat, compared to Beans you wack
And your man stabbed Un and made you take the blame
You ass, went from Jaz to hanging with Kane, to Irv, to B.I.G
And Eminem murdered you on your own shit
You a dick-riding faggot, you love the attention
Queens niggas run you niggas, ask Russell Simmons, ha

[Outro]
R-O-C get gunned up and clapped quick
J.J. Evans get gunned up and clapped quick
Your whole damn record label gunned up and clapped quick
Shawn Carter to Jay-Z, damn you on Jaz dick
So little shorty's getting gunned up and clapped quick
How much of Biggie's rhymes is gonna come out your fat lips
Wanted to be on every last one of my classics
You pop shit, apologize, nigga, just ask Kiss
Track Name: Nas & Az - Lifes a Bitch (Kata Clistic Remix)
Aiyyo, wassup wassup let's keep it real son
Count this money, yaknowhatI'msayin?
[N] Yea yea
[A] Aiyyo, put the Grant's over there in the safe yaknowhatI'msayin?
[N] Yea yea
[A] Cause we spendin these Jackson's
The Washington's go to wifey, you know how that go
[N] I'm sayin, that's what this is all about right?
Clothes, bankrolls, and hoes yaknowhatI'msayin?
Yo then what man, what?? [echoes]

[Verse One: AZ the Visualiza]
Visualizin the realism of life and actuality
Fuck who's the baddest a person's status depends on salary
And my mentality is, money orientated
I'm destined to live the dream for all my peeps who never made it
cause yeah, we were beginners in the hood as five percenters
But somethin must of got in us cause all of us turned to sinners
Now some, restin in peace and some are sittin in San Quentin
Others such as myself are tryin to carry on tradition
Keepin the schwepervesence street ghetto essence inside us
Cause it provides us with the proper insight to guide us
Even though, we know somehow we all gotta go
but as long as we leavin thievin we'll be leavin with some kind of dough
so, and to that day we expire and turn to vapors
me and my capers-ll be somewhere stackin plenty papers
Keepin it real, packin steel, gettin high
Cause life's a bitch and then you die

[Chorus: AZ the Visualiza]
Life's a bitch and then you die; that's why we get high
Cause you never know when you're gonna go
Life's a bitch and then you die; that's why we puff lye
Cause you never know when you're gonna go
Life's a bitch and then you die; that's why we get high
Cause you never know when you're gonna go
Life's a bitch and then you die; that's why we puff lye
[--> chorus #1 echoes at the end]

Cause you never know when you're gonna go
Life's a bitch and then you die
[--> chorus #2 includes these lines, echoes at the end]

[Verse Two: Nas]
I woke up early on my born day, I'm twenty years of blessing
The essence of adolescent leaves my body now I'm fresh in
My physical frame is celebrated cause I made it
One quarter through life some God-ly like thing created
Got rhymes 365 days annual plus some
Load up the mic and bust one, cuss while I puffs from
my skull cause it's pain in my brain vein money maintain
Don't go against the grain simple and plain
When I was young at this I used to do my thing hard
Robbin foreigners take they wallets they jewels and rip they green cards
Dipped to the projects flashin my quick cash
and got my first piece of ass smokin blunts with hash
Now it's all about cash in abundance, niggaz I used to run with
is rich or doin years in the hundreds
I switched my motto -- instead of sayin fuck tomorrow
That buck that bought a bottle could've struck the lotto
Once I stood on the block, loose cracks produce stacks
I cooked up and cut small pieces to get my loot back
Time is Illmatic keep static like wool fabric
Pack a four-matic that crack your whole cabbage
Track Name: Roots - Don't Say Nuthin (Kata Clistic Remix)
Yeah! that all mighty amazing, ill, highly contagious
Kamikaze south splash like it shot from a gauge
Until your body sound clash, head of the class, Magna Cum Laude
Beats bring the beast out me, flagrant, foul rowdy

Reed pipe but deed tight, disposition keep on flipping
Keep 'em playing they position
Keep making the people listen what I spin, put 'em out on a limb
Got tears, got blood, got sweat, leaking out of the pen

Y'all fake niggas not setting a trend
We never listen to them, it's like trying to take a piss in the wind
My home team doing visitors in, yo don't test 'em
They all standing close to the edge, so don't stress 'em

Now who the type built to last? It's no question, the master
Villain in black wit no stets in my sound
Hitting you hard from every direction
Your head and your shoulder, area your midsection dawg

When the saint on the ground with his nine on line
With the niggaz who grind with King Kong hittin' Thailand
Give it here and don't say nuthin'
Just give it here, give it here and don't say nuthin'

When the team on the set with the guns gone clap
Gettin' down on everything, hmmm, cut the check
Give it here, give it here and don't say nuthin'
I'm sayin' give it here and don't say nuthin'

Yeah, Illadel! Home of the original gun clappers
Out on the wrong corner, your shit'll get spun backwards
You got the fool wanting the rules, enter at risk
Or your own nana'll keep a gat under the mattress

Shorties running reckless from Philly to Texas
Surprising what niggas willing to do to get a necklace
Some emotions felt better left unexpressed at times
Niggas' crime record longer than a guest list

Yes, I done seen things you wouldn't believe
Seen people reach levels thought they'd never achieve
Silhouettes waiting in the wings ready to D
Thirst decise or need at least a buck to breathe

C'mon! stick up kids, they be out to tax
Most times they be sticking you without the gats
I'll still be on the grind when it all collapse
And if it's my worst bar then I'm a take it right back nigga

When the saint on the ground with his nine on line
With the niggaz who grind with King Kong hittin' Thailand
Give it here and don't say nuthin'
Just give it here, give it here and don't say nuthin'

When the team on the set with the guns gone clap
Gettin' down on everything, hmmm, cut the check
Give it here, give it here and don't say nuthin'
I'm sayin' give it here and don't say nuthin'

Yeah, it ain't nothin' like I rush I get, in front of the band
On stage wit the planet in the palm of my hand
When a brother transform, from anonymous man
To the force, crush whoever might have thought I was playin'

I'ma flame some, sentence the shit, the cold twist to slang
Thicker than big boy baby, mom, sister pain
Beyond measure, relaxed under pressure
You see the master piece, but to me it's unperfected

Give it here Geffen Records, I'm off the handle
Cut the check, and yo it better be as heavy as anvil
Next joint comin', all bets is cancelled
Nigga black ink, red was a G financial

We finna have the whole industry at a stand still
See me put the system on lock like can pill
So get wit them endorsements and call reinforcements
'Cause my click come a full sizable portions

When the saint on the ground with his nine on line
With the niggaz who grind with King Kong hittin' Thailand
Give it here and don't say nuthin'
Just give it here, give it here and don't say nuthin'

When the team on the set with the guns gone clap
Gettin' down on everything, hmmm, cut the check
Give it here, give it here and don't say nuthin'
I'm sayin' give it here and don't say nuthin'



Read more: The Roots - Don't Say Nuthin' Lyrics | MetroLyrics
Track Name: Tupac & Scarface - Smile (Kata Clistic Remix)
There's gon' be some stuff you gon' see
that's gon' make it hard to smile in the future.
But through whatever you see,
through all the rain and the pain,
you gotta keep your sense of humor.
You gotta be able to smile through all this bullshit.
Remember that.
Mmm, yeah.
Keep ya head up.Yeah.

[Verse One: 2Pac]

Our lifestyles be close captioned
addicted to fatal attractions
Pictures of actions be played back
in the midst of mashin'
No fairy tales for this young black male
Some see me stranded in this land of hell, jail, and crack sales
Hustlin' and heart be a nigga culture
or the repercutions while bustin' on backstabbin' vultures
Sellin' my soul for material wishes, fast cars and bitches
Wishin' I live my life a legend, immortalized in pictures
Why shed tears? Save your sympathy
My childhood years were spent buryin' my peers in the cemetary
Here's a message to the newborns, waitin' to breathe
If you believe then you can achieve
Just look at me
Against all odds, though life is hard we carry on
Livin' in the projects, broke with no lights on
To all the seeds that follow me
protect your essence
Born with less, but you still precious
Just smile for me now

[Chorus: Johnny P, 2Pac]

Smiiiiiile for me , won't you smile (smile for me now)
Just smiiiile (smile), smile for me
(What cha lookin' all sad for, nigga you black, smile for me now)
Smiiiiiile for me (nigga you ain't got nothin' to be worried about)
Won't you smile (no doubt, smile for me now) just smiiiiile
(And the next generation)

[Verse Two: Scarface]

Now as I open up my story
with the blaze a your blunts
And you can picture thoughts slowly
up on phrases I wrote
And I can walk you through the days that I done
I often wish that I could save everyone
but I'm a dreamer
Have you ever seen a nigga who was strong in the game
overlookin' his tomorrows and they finally came?
Look back on childhood memories and I'm still feelin' the pain
Turnin' circles in my life came to dealin' cocaine
To many hassles in my local life, survivin' the strain
And a man without a focus, life could drive him insane
Stuck inside a ghetto fantasy hopin' it'd change
But when I focus on reality we broke and in chains
Had a dream of livin' wealthy and makin' it big
And after all my momma's thankin' God for blessin' the child
All my momma gots to do now is collect it and smile
Smile

[Chorus (without 2pac)]

[Verse Three: 2Pac]

Fuck the world as we elope and witness furious speeds
of nasty questions keep us all stressin', curious G's
Backstabbed and bleedin', fuckin' thoughts laced with weed
Learnin', duckin' stray shots, bullets be hot, they burnin'
Inhalin' sherm smoke, visualized the flames
Will I be smothered by my own pain?
Strange whispers, cowards conversate, so quick to dis us
Takin' pictures for the feds, and desperate hopes they'd get us
Hit us off, give us plenty centuries, forgive my sins
Since I ain't in many penitenturies the best revenge is fuck friends
We military minded soldiers, bustin' shots blindly
Tryin' to find Jehovah to help me
Somebody save me
Lost and crazy, scared to drop a seed hopin' I ain't cursed my babies
Maybe now niggas feel me now, picture my pain
embrace my words make the world change
And still I smile nigga

[Scarface talking]

And now a moment of silence, let us pray
And as you journey into outerspace
may the angels help to lead the way
may the prayers that our families made
shine up on your soul to keep you safe
And all the homies that done passed away
They there to greet you as you pass the gates
And as you headed to the tunnel's light
I hope it leads to eternal life
We say the prayers for our homie 'Pac
Smile

(Smile for me)
(All ya need to do is smile)
(Woooo smile for me)
(Come on smile for me)